Trudno jest znaleźć motywację do aktywnego spędzania czasu. Gdy już wdrożymy się w uprawianie sportu, często poszukujemy nowych bodźców. Jednym z nich może być działalność charytatywna. Tego typu inicjatywy w Polsce cieszą się bardzo dużą popularnością. Są szansą połączenie pomocy potrzebującym z promocją biegania oraz aktywnością na świeżym powietrzu.
Kalendarz biegacza jest bardzo napięty. W praktycznie każdy weekend organizowane są większe bądź mniejsze, bardziej lub mniej prestiżowe zawody. Wśród nich można znaleźć nie tylko imprezy o charakterze czysto sportowym, ale również eventy charytatywne.
Organizatorzy biegów charytatywnych starają się, aby jak najwięcej pieniędzy z eventu trafiło do potrzebującej osoby. Zwyczajowo przyjęło się, że cały dochód z opłat startowych przekazywany jest na pomoc wymagającej wsparcia osoby. Organizowane są również imprezy towarzyszące, loterie, a także szereg atrakcji, których celem jest zarówno dobra zabawa, jak i pozyskiwanie środków. Jest także możliwość składania dobrowolnych datków. W ten sposób udaje się zebrać pokaźną sumę pieniędzy na chorą lub potrzebującą osobę.
Podczas II Biegu Skierniewickiego, organizacja DEM'a PROMOTION POLSKA zbierała pieniądze na chorego Frania.
Lubimy pomagać. To fakt. Udowadnia to organizowana cyklicznie Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, jak i popularność biegów charytatywnych w różnych polskich miastach. Na starcie, z dużą chęcią melduje się wielu sportowców-amatorów, którzy nie tylko kochają biegać, ale także pomagać.
Gdy pomagamy, czujemy się lepiej. Wzrasta w nas poczuje, że nasze życie nie jest puste. Dając dobro, otrzymujemy je również w zamian.
Bardzo dobrym zjawiskiem jest również to, że nie tylko biegacze chętnie pomagają. Organizatorzy biegów charytatywnych nie mają problemu z pozyskaniem firm-sponsorów. Wielu przedsiębiorców uważa imprezy charytatywne jako świetną okazję do podbudowania własnego wizerunku, jak i zareklamowania się szerokiej publiczności. Biorąc udział w szczytnej inicjatywnie, otrzymują w zamian możliwość przyszłych zysków.